6 REGULI simple pentru o alimentație sănătoasă

6 REGULI simple pentru o alimentație sănătoasă

Deseori, oamenii sunt nelămuriți în ceea ce privește un stil de viață cât mai sănătos. „Ce ar trebui să mănânc?”, „cât de des trebuie să fac sport?”, „ce alimente nu îngrașă?”, sunt câteva din întrebările pe care mulți dintre noi, care ne dorim să dăm startul unui trai sănătos, le adresăm atât celor specializați în acest domeniu, cât și nouă înșine.

În relație cu sportul, pe care specialiștii ne recomandă să-l includem în activitățile noastre cotidiene, se regăsește și factorul care ne orientează spre o viață mult mai bine organizată, și anume o alimentație sănătoasă. Se consideră faptul că, cel mai greu lucru când vine vorba de urmarea unei diete echilibrate, nu este sportul, ci alegerea produselor potrivite și benefice siluetei noastre.

Publicul larg a început să fie interesat de acest subiect al îngrijirii cât mai constructive a corpului, mai ales în ultima perioadă, când foarte mulți dintre nutriționiști, medici, și nu numai, au demonstrat cât de dăunătoare sunt unele dintre alimentele consumate frecvent de către întreaga populație. Pornind de la acest fapt, oamenii au fost determinați să se axeze mai mult pe stilul lor de viață, pe produsele pe care le introduc în alimentația lor zilnică.

Specialiștii în această arie, au mărturisit că indivizii atribuie conceptul de „dietă sănătoasă” , unui consum exagerat de salate, înfometare și sport intens. Alimentația sănătoasă nu a constat niciodată în aceste lucruri, pentru că o dietă echilibrată, bogată în nutrienți trebuie să includă o varietate de tipuri de produse benefice organismului nostru. Înfometarea, lipsa insuficientă de hrană, duc la aspecte negative, la îmbolnăviri și la afectarea corpului și a sănătății noastre.



EȘTI CEEA CE MĂNÂNCI!

Pornind de la această idee, au fost constituite multe reguli, care să ajute și să îndrume oamenii către o viață mai sănătoasă:

1. Aportul caloric trebuie să fie respectat!
 
Corpul nostru are nevoie de calorii pentru ca metabolismul să aibă energie pe tot parcursul zilei, iar funcțiile organismului să funcționeze.

2. Respectarea unui orar al meselor zilnice! 
Nutriționiștii recomandă introducerea în rutina noastră cotidiană a 3 mese principale, în care sunt consumate alimente bogate în vitamine, proteine, minerale, cu o distanță de 3-4 ore între ele, și a 2 gustări, alcătuite, în special, din fructe și legume.

3. Varietatea produselor incluse în alimentație! 
Fiecare aliment conține diferite proteine, grăsimi, glucide, vitamine sau minerale care îmbunătățeste astfel metabolismul și organismul, și dă o stare de sațietate. Mesele trebuie să fie bogate și să includă, în cantități mici, o diversitate de produse bune pentru noul stil de viață adoptat
.
4. Cantitatea alimentelor consumate trebuie să fie respectată! 
Astfel, se recomandă un calcul și o cântărire a produselor pe care le integrăm în micul-dejul, prânz și cină.

5. Consumul cărnii albe în defavoarea celei roșii! Este cunoscut faptul că trebuie să ținem cont de consumul moderat al cărnii roșii (carne de porc, vită, miel, capră) deoarece, aceasta conține o cantitate mai mare de grăsimi saturate. Însă, este indicat să nu fie exclusă din alimentație, prezentând, la rândul ei, multe avantaje: proteine, vitamina B12 și fier.

6. Reducerea consumului produselor de patiserie, a prăjelilor, a sării, a băuturilor carbogazoase și alcoolice! 
Acestea abundă în calorii, determină pierderea energiei și bineînțeles, afectează în moduri neplăcute, silueta, dar mai ales sănătatea.

Conform „Piramidei Alimentară”, o regulă esențială pe care oamenii ar trebui să o urmeze pentru a fi mai sănătoși și mai activi din punct de vedere fizic, sunt aduse în prim-plan anumite grupuri de alimente care trebuie consumate cât mai des și altele care trebuie evitate cât mai mult cu putință, pentru a reuși să te simți bine în propria piele.

La baza piramidei, nu se regăsesc în mod concret alimente, ci spre surprinderea multora, sportul, efectuat prin exerciții fizice. Această activitate are un rol foarte important în buna funcționare a organismului și a metabolismului omului, care prezintă avantajul unor eliminări rapide de calorii și formării unei siluete de invidiat.

În următoarea categorie se află apa!!! Consumul de apă este un factor esențial pentru o viată sănătoasă deoarece, ajută la buna funcționare a organismului, dat fiind faptul că aproximativ 70% din corpul uman este alcătuit din apă. Specialiștii recomandă consumul a 7-8 pahare de apă pe zi, dar și a alimentelor bogate în acest element (castraveții, roșiile, pepenele roșu, citricele).
Următorul nivel al piramidei este constituit din clasa alimentelor ce conțin cereale integrale, nutriționiștii îndeamnând oamenii să le includă în 6-11 porții din meniul zilnic. Dintre aceste produse sănătoase, bogate în nutrienți, se regăsesc pâinea integralaorezulpastele din făină integralăfulgii de ovăzporumbul, etc.

      
Cel de-al patrulea „etaj” include legumele, care să fie consumate în 3-4 porții pe zi, și fructele, în 2-4 porții. Alături de cereale, acestea reprezintă baza pentru o nutriție adecvată, care reduc riscul apariției bolilor cronice. Alimentele sunt potrivite pentru o dietă sănătoasă, având un conținut scăzut în grăsimi și zahăr, și un grad foarte mare de vitamine.

În următoarea categorie a piramidei se regăsesc produsele lactate proaspete, consumate în 2-3 porții pe zi, alături de preparatele din carne slabă, preferată fiind cea albă, consumată de regulă în 2-3 porțiiLaptelebrânzacarnea de pasărecarnea de pește sunt printre cele mai bogate alimente în proteine, care dau senzația de sațietate și reușesc să ofere un stil de viată echilibrat.
Vârful piramidei este reprezentat de grăsimile saturate și dulciurile concentrate.

Specialiștii recomandă reducerea consumului acestor alimente deoarece, afectează organismul și dezechilibrează dieta. În foarte multe dintre sfaturile acordate publicului larg, se menționează faptul că este suficientă o cantitate moderată de sare și de produse zaharoase, iar alcoolul să fie consumat numai în cantități mici. Însă, pentru cei care doresc să-și satisfacă pofta de dulce, sunt recomandate gustările sănătoase preparate din ingrediente naturale, certificate bio, care conțin o cantitate foarte mică de zahăr.

      

Gestionarea unei alimentații sănătoase reprezintă o provocare pentru mulți care îsi doresc să urmeze cât mai precis, un stil de viață benefic tuturor aspectelor legate de corpul lor. Pentru ca acest lucru să funcționeze, omul trebuie să se conformeze unor anumite reguli oferite, să aibă voința necesară pentru a-și creea un nou stil de a trăi și să se respecte pe sine pentru a putea face față acestei noi experiențe.

De reținut este faptul că o alimentație sănătoasă nu înseamnă să sari peste mesele cărora trebuie să le acorzi o mare atenție. Un stil de viață benefic trebuie să includă o varietate de produse sănătoase, aproximativ cinci mese pe zi bogate în nutrienți, consumul în cantități mari de apă și bineînțeles, structurarea unui program regulat de sport. Doar așa, îti poți menține corpul într-o formă fizică favorabilă, iar greutatea, la nivelul așteptărilor tale!

Îți multumim că ai citit acest articol până la final, sperăm că ți-a fost de folos. Dacă ai întrebări nu ezita să le scrii în comentarii, te așteptăm și în magazinul nostru online nordiczen.ro.

Ne poți urmări și pe facebookinstagram sau youtube. Nu uita să ne dai like & subscribe.

Să ne auzim cu bine !

​​​

Sursă foto: https://www.nordiczen.ro https://www.pexels.com/

Suport clienti Luni-Vineri: 09.00 - 18.00

0720198577 0768873959 office@nordiczen.ro
close

Comparare

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

close

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!